Cambooooodia, here we are

8 januari 2014 - Battambang, Cambodja

Goh, da's n tyd geleden; waar waren we ook alweer?!  Oooh ja, Thailand, oud+nieuw, chilly [15' C] enzo. Dus niet naar Laos, maar naar PolPot.

Via Bangkok [@Ruub; wel weer gezien, maar nog niet genoeg hoeren voor een gedegen blog-verslag]. Grensmotel, doewane in, nomansland met casinoos en nog n x die andere doewane. En HOPSAKEESJES, in 1 x de derde wereld in beland.

grens overgang naar cambodja

Ze doen hier ook niet moeilyk over; als toerist is de bus gewoon $ 10,-  [en voor Cambodjenen $ 3,75], maar ze lachen er [uiteraard zou je zeggen] ekstra hard by/voor.

Enfin, na 3 dagen bustreinbus zitten we .....  [zie onze KAART]  ...  in BattamBang. N leuk klein oud [Frans koloniaal] dorpstadje. Hier [geheel, danwel zeker west-Cambodja] doen ze dat je met $ en RIELs mag betalen [en Thaaise Bhatjes is ook nog wel goed hoor]. Maar/en/dus U$ 1,-  =  4000 riel. Dus alles in grote getallen; FF pinnen; kryg je $ en $ 500 inwisselen by een bank, of juwelier, of mannetje op straat of zie maar; EN JE BENT MILLIE-JONAIR !!!!

Schrokken we 1e dag van t eten [$ 2,50 pp  ;-]    Later in de bar by happy hour waren de pilsen 2000 riel = halve dollar =  € 0,37.   En wat my nog opviel; je HEBT hier pakkies peuken voor 1000 riel, misschien vies maarja. En och de MalleBoro voor € 0,85 doen ons nix, want we zyn toch gestopt ;-]

Intussen is t heppie-our afgelopen en kost n pils $ 1.

We blyven hier totaal 4 dagen = nu nog 2. Dan naar Pnomm Penn [we zullen de groeten doen aan Sean], waar we denken n weekkie te blyven. Al moeten we dan de arbeidersbetogingen/-stakingen weer ontwyken. VIVA THE ARBEIDER. Daarna zien we [en jullie] wel weer.

Nog ff fotoos inplakken [in deze tekst], maar dat kent Son veel beter denk. De grens, het dorp, de bus, rijstveld, een markt, [oude] mannetjes/vrouwtjes und so.

mannetje

huisje

buitenkant markt

EN KLIK DAN METEEN NAAR ''FOOTOOS'' VOOR MEER.

Vanaf ons dakterras; liefs.

Nieuwe website: www.fretensonja.nl

1. Barbara:
    8 januari 2014
    Alles goed daar? Was even benieuwd of de kat nog teruggekomen is. Veel liefs, Barbara
  2. Sonja:
    9 januari 2014
    @bar; Nee helaas, sukii de kat is niet meer op komen dagen :-(
  3. E.hogenboom:
    9 januari 2014
    Hoi kids wat een lang verhaal,soms moeilijk te lezen.
    Hier alles goed. ik lees dat de kat niet meer terug gekomen is,
    wat vonden de bewoners daar van!
    Alles goed met jullie,veel plezier. X Mam