Het dagelijkse leven

12 november 2013 - Lampang, Thailand

Hoe brengen wij onze dagen zoal door?

Elke dag een stuk lopen (fret, son liever niet) of fietsen (dat wel allebei) in de omgeving:

stukje fietsen

omgeving

Vaak met als doel ergens te gaan lunchen:

lunchen

Lekker relaxen, lezen, af en toe beetje computeren op ons terras (oja toch wel internet; van de overburen/huisbazen = duits/thai stel)

huis lampang

Af en toe aan het eind van de middag op ons terras of in het stadje (2km fietsen, oja we hebben dus fietsen gehuurd voor een maand) een biertje doen:

terrasje biertje

Op vrijdag, zaterdag en zondag is er een "walking street" market, grappig om even een rondje te lopen;

walking street (market)

Maar vooral goed om de goedkope en goeie restaurantjes die alleen dan open zijn:

eten

De overige dagen fietsen we meestal even naar de night market waar ze massa's kant en klaar eten hebben wat je in zakjes meekrijgt en thuis kan opwarmen, maar zelf koken is zelfs de moeite waard; een paar verse groentjes en currypasta in de wok en kant en klaar gestoomde rijst er bij, chilipepers niet te vergeten en smullen maar.

En als we er een tegenkomen, zo'n vaag "hole in the wall" kroegje waar uiteraard niemand zit, nemen we er nog een.

hole in the wall kroeg

Hoe is het in nederland trouwens, gebeuren er nog leuke, belangrijke, spannende dingen, roddels die we missen, dat soort dingen???

Nieuwe website: www.fretensonja.nl

1. Sil:
    16 november 2013
    jeetje, jullie hebben het goed voor elkaar zo te lezen. hier weinig nieuws te beleven. jullie missen niets. wij zo te zien wel daaagg xxxx