In de grote stad

1 april 2014 - Bangkok, Thailand

NL = een dorp / de Randstad = n dorpje / A'dam = een gat. BANGKOK = best groot en druk. En gezellig. En momenteel ff heter as in oktober. Lekker hoor [zeg ik]. Ppffffft [zeg Son]. En in die HEEELE GROOOOOTE stad is 1 klein park [Lumpini - 1 km2] waar het reisadvies is ''niet komen''.

Dus vlak daarbij zitten wij in n hotel en af+toe ff buurten bij de demonstraties. Hartstikke leuk + gezelli. Afgelopen zaterdag was wir n ''hoogtepunt'' van de axies. [ik denk dat t byna klaar is, begonnen op 13 januari - over 1 maand gaat t REGENEN met n grote R]

Sfeerimpressi;  anti-regerings protest           "camping" demonstranten in lumphini park

Zou zo de Volkskrant inkunnen  [zie uiteraard meer onder ''fotoos''].

Wy doen ons laatste inkoopjes, lopen ons laatste [achter]buurtjes [tandeloos en in ''perfekt'' NLands riep ze my na ''iek hau fan jauw''   ;-]   en genieten van/op ons dakterras.

leuk buurtje                bangkok by night vanaf het dakterras

En wat we nog vergeten waren; een thai-boks-wedstrijd kyken [een must vlgs Ruub+Frank]. Nu is** het wereldberoemde Lumpini-boxing-stadium hier vlakby, dus wij daarheen gelopen. Hebben ze t net afgelopen februari met de grond gelyk gesloopt. Het nieuwe mooje moderne blabla staat 15 km naar t noorden. Wij houden niet van niew moi modern blabla en noord, dus.

** voor is dus te lezen;  was.oma-tje

Wat van jullie verstandig =, = dat t wir zomertyd is. Dus we komen er aan.