Po Li Tics in het land van de glimlach

30 november 2013 - Lampang, Thailand

hello everybody;

Er wordt lekker gedemonstreert in BengCock, wat zelfs tot jullies koude kikkerlandje doordrinkt. Dus ik zal t ff uitleggen.

Van de 10 miljoen hoofstedelingen zyn r 500.000 a h aksievoeren. De overige 60 miljoen Thaai zyn gewoon a h werk.

Het is de gelen tegen de roojen. Niemand die t ech snap en als je vraagt hoe t zit kryg je n persoonlyke mening en geen uitleg. Maar op de vraag; waarom ben je geel-/roodhemp is het antwoord; ''dat is gewoon zo [al jaren/generasies]''.

De gelen zyn n soort VVD; de ryken / aanhang vd koning - eigenluk willen ze geen demokraatsie, maar gewoon alles regelen, inspraak = gedoe / en hierby komen tuluk de wannabie ryken [net als by vvd zullen die als stemvee wel gedoog worden].

De roojen zyn soort PvdA/CDA; alle armen/boeren/arbeiders, met een zeeer zeeer korrupte top, [maar dan geen Samsommetjes/Verhagen/Brinkman/den Uyl/van Dam/Lubbers ofzo prutsertjes, maar] echte zakkenvullers. Miljarden verdwynen onder de [spreekwoordelyke] armen = onder de [tevens spreekwoordelyke] oxels, achter de [spreekwoordelyke] ellebogen.

Dusja voor wie ben je?!?!!?

Er is iets met een amnestiewet; iedereen = tegen, maar daar ruzien ze al maanden over. Er was iets met een konflikt met Cambodja over een tempelkompleks; dit [heeft gerechtshof in DenHaag beslist] hebben ze deels verloren en daar is iedereen eigenluk wel bly mee. Taksin [n rooje] heeft t bier en de hoeren duurder gemaakt, ik hoor niet dat iemand zich daar druk over maakt. De gelen zyn n paar jaar aan de macht geweest, maar denk nix gepresteert, want weer weggestemd.

Wie t snap mag zich melden.

Wel heb ik toevallig n rood T-sjurt by me en nog niet daarom inmekaar geslagen. Wel met mn Sick Of It All t-sjurt; n italiaan las als laatste letter n Y [ohoh, wat n slechte gejatte grap]. Op 5 desember is koning RAMA IX [al 70 jaar op de troon] jarig en daarvoor moeten we denk nog geel sjurt kopen. Ook alle rojen dragen dan geel.

Over die [gekleurde] sjurts het volgende;

op Zondag, In het Thai: wan-athit, draag je rood

Maandag, de maan, in het Thai: wan-jan, draag je geel
Dinsdag, Mars, in het Thai: wan-aankhan,draag je roze
Woensdag, Mercurius, in het Thai: wan-phut, draag je groen
Donderdag, Jupiter, in het Thai: wan phruhat (en nog veel meer), draag je oranje
Vrijdag, Venus, in het Thai: wan-suk, draag je lichtblauw
Zaterdag, Saturnus, in het Thai: wan-saw, draag je paars.

En in Q-bar is de dresscode; '' verbiedt slippers en mouwloze T–shirts''   en  ''moet je zeker er aan denken om je shirt te strijken en je schoenen te poetsen''; zie dus;

dresscode

http://www.hieristhailand.nl/q-bar-bangkok-exclusief-stappen/         of       http://www.qbarbangkok.com/index.php/gallery?start=12

Nou allemaal prettig wiekend einde.

NS1; Wy moeten morgen engelse les geven aan Mikey en Mem en bierdrinken met hunnies ''papa'' Tejo.

NS2; En ohja; Bangkok = hier dik 600 km vandaan, wat zeker 10 uur reizen =, dus die demonstranten laten dat [denken wy] wel uit hun hoof. Er is hier wel n vliegveld, dan ben je in 1 uur hier vanuit bange kok, maar er land 1 vliegende bus om 09-honderd uur en 1 kist om 18hondert uur. Als we op 1 dag een derde vliegding zien, zullen we vluchten voor de intifasie.

Greetsz;  S+Fr

Nieuwe website: www.fretensonja.nl

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ruben:
    30 november 2013
    Ja mensen, wederom een prachtige reportage van onze correspondent in Centrasl Azië. Volgende week een special over omgebouwde transformatieten op het Thaise platteland.
  2. Evi:
    2 december 2013
    Vroeg me laatst al af wat jullie ervan meekrijgen... Bedankt voor de update. Hier is die vervelende Sinterklaas er nog steeds. Kan geen sinterklaas liedjes meer horen! De dagen zijn kort en snel donker. Gelukkig mogen we de kerstboom bijna neerzetten ;). Blijf genieten daar! Xx
  3. Pascal:
    6 december 2013
    Mooi educatief verhaal ;-) veel plezier verder x