Ho Chi Minh City aka HCMC aka Saigon

19 december 2014 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Inmiddels zitten we al weer een week in bovengenoemde stad. Na elke dag een andere smoes, zijn we na 4 nachten toch eindelijk van de buren verhuisd naar ons oorspronkelijk geboekte guesthouse. Onze reden om de verhuizing door te zetten is dit:

relaxen op t dakterras

3 verschillende dakterassen om af en toe de drukte, herrie en hitte van de stad te ontvluchten.

Gelukkig hebben we ook te maken gehad met een heerlijk verkoelende avondbui, met overstroomde straten en doorweekte mensen en natte voeten tot gevolg:

na n flinke regenbui

Verder hobbelen we hier een beetje door de stad, of nemen de stadsbus naar verre gelegen wijken om te lunchen, maar tot fret zn spijt wel rustig aan, geen uren rondbikkelen, want ik krijg het er maar warm van.

op straat bánh xèo en bánh khọt uitzicht op district 7 vanaf district 4

Natuurlijk kon n beetje oorlogs ellende weer niet uitblijven; een bezoekje aan het war remnants museum liet onder meer via foto's de gruwelijke gevolgen van het gebruik van agent orange door de amerikanen in de oorlog zien. Hier maar geen plaatjes van (google maar als je het zelf wil zien). Van deze overblijfselen hebben ze er ook zooi van, net als gevechtsvliegtuigen, die we ook nog in tuinen bij andere musea hebben zien staan:

war remnants museum

We hebben hier nog een week te gaan waarna we de Mekong delta in gaan voor het (voorlopig) laatste stukje van Vietnam. Eens kijken of we een leuk plekje kunnen vinden om oud en nieuw te vieren. Maar voor die tijd komen wellicht nog bij jullie terug voor n laatste update of n hilarisch verhaal van fret...

op straat

Nieuwe website: www.fretensonja.nl

1. E.hogenboom:
    19 december 2014
    Hoi Kids. Hier geen mieuws,maar geen nieuws is goed nieuws .
    Jullie genieten van de warmte, regen,en wat gruwlijkheden nou genieten maar het is goed voor de algemene kennis.
    Ik ben met oud jaar weer eens alleen thuis, want iedereen heeft al wat, kan gebeuren. geniet er van. XX
  2. Sil:
    20 december 2014
    hee moppies,
    als jullie je vervelen, 2e kerstdag van harte welkom hier.
    gezellie feessie.
    doegxxx