ssllurrpen betekent hier .........

24 december 2014 - Ho Chi Minh City, Vietnam

dat t eten lekker langs je kin slingert en spettert op je voorhoofd, bril en t sjurt.

Hoes jullie witte gristmas? Hier wordt t dakterras volgebouwd voor n groot (karaoke/personeels)feest.

Wy sightseeen nog steeds HCMC. Voor als een vreemde dit leest die hier ook is, tips. Pak bus 44 tot t eind en ga n paar uur wandelen, prachtig. Of banjer door wyk 7 en 8, langs de river, gaaf. Staat glukkig nog nie in de Loonly Plennet nie.

Nog 2 dingen die ik wil delen.

scooter drukte op straat

HET VERKEER. Regel 1 is, nooooooit stilstaan. Van alle verkeer is 75 % brommert, 10 taxi, 5 bus, 5 auto en 5 lopende. Op n druk kruispunt is net alsof by lowlands 3 tenten teglyk afgelopen zyn en iedereen ergens anders heengaat, dwars door mekaar kronkelt. Dus iedereen slingert wel om je heen. Hoop je.    Als je linksaf wilt, ga je 100 meter vantevoren al naar links. Niet links vd rechterbaan , maar egt links. Zoals een toerdefranswielrenner door de binnenbocht. Wat daar rydt, gaat wel opzy. En door de bocht heen kyk je of je binnen 100 mtr weer rechts kan komen. Alles ryd 10 a 20 km p uur, dus gewoon doorpruttelen. Tuluk kan alles effisneller, maarja.

vrijstaand rijtjeshuis

GE BOUWEN. Alle kavels hier zyn al 100 jaar 4 by 17 m2. En iedereen bouwt alsof je altyd nog 2 buren kan krygen. Dus alleen voor een deur en n zooj ramen. Soms achter n klein raampie, want de achterbuurman kan best op n kleine meter afstand komen. Lings en regs dicht. In steden kan t best hoog, in arme wyken soms maar 1 laag. Maar uiteindelijk is t bouwplan als volgt. Voor een stoep van 1 mtr, dan n kamer van 4x7, een trappenhuis van 4x2 en nog n kmr van 4x7. En dat max 6 verdiepingen hoog.    Boven worden de kmrs van 4x7 echter vaak opgedeeld in 2 hokkies van 4x3 en n gangetje. Ken je t nog volgen? Zonee, schets t ff, zeeeeeer logies. Alleen voor kamer met raam, de rest zeer donkert. Licht via gat boven traphuis.

leuke geveltjes

Verders zyn de huizen hier t mooist net na de ruwbouw, gestuukt, geschildert en getegelt. Dan komen de installareurs met apparaten, snoeren, buizen, boren en hakken. Maar das net als zie mn verhaal van 19 feb 2014.

Ik denk tot / heppie volgend jaar.